ISDE 2012 1. až 4. den

Dobrý den,

Omlouvám se za delší odmlku ohledně ISDE ale nečekaně byl v práci dost frmol po 14-ti denní absenci :-D

Co se týká zpráv přímo z dějiště ISDE tak bohužel nebyla možnost. Respektive za 30 Euro ale v našem padocku nebyl signál Wi-Fi.

Příjezd na Sachsenring proběhl bez problému a noc jsme přespali na záchytném parkovišti přímo u startovní rovinky. Ráno nás probudil hřmot okruhových aut takže úvod dne povedený :-) Po vyzvednutí karet do padocku jsme odpřáhli karavany a začali stavět přístřešky. Místo bylo dobré na šotolině a hned u sprch a toalet.

Následující den jsme si připravili itinerář a vyrazili na RZ. První CT ( cross test) byl namotán na strništi a měl se měřit 5 dnů jak v prvním tak v posledním kole. Dovedete si asi představit jak vypadal po projetí cca 5000 jezdců. Dále jsme pokračovali na ET ( enduro test ), pěší prohlídka trvala 3 hodiny a měřil 22km. Pořád po lese mezi kořenama a pařezama. Končilo to cca 200 metrovou bažinou. Dalším testům se budu věnovat u jednotlivých dnů :-)

Den -2

Máme projitou většinu testů a motorky jsou předány do uzavřeného parkoviště. Vše bez problému, prošli jsme hlukem s dostatečnou rezervou a formální přejímka taktéž v pohodě.

Den -1

Dneska doprocházíme zbylé testy na 5. Den . Jedou se celkem 4 . Jsou méně technicky náročné a hlavně kratší. Odhadujeme to kolem 8 minut na test.

Den 0

Ráno si pospíme, potom následuje oběd a odpoledne slavnostní zahájení pod hlavičkou RedBull. Shlédneme street show Ch.Pfeifera ( několikanásobný mistr světa) a potom následuje letecká přehlídka ve stilu RedBull Air Show. Je vidět, že to mají oba v paži :-) jak motorku tak letadlo. Doprovodi se jdou zatočit na kolotoče, pouť je přímo v centru Sachsenringu. My jezdci jdeme brzy spát.

Den 1

Konečně start. Ten týden chození byl docela náročný :-D Asi 15 minut po startu nás čeká první CT na poli. Jezdí se kolem 8minut a je namotaný dost do pomala. Na rozehřátí ale stačí :-) Následuje spojovačka do prvního kola. Jedeme na ET. Na České poměry neskutečně dlouhý ( pro představu asi jako jedno kolo v Košťálově). Já startuji skoro na konci startovního pole takže začíná být rozbitý hned od začátku. Tuším že se jezdil kolem 17ti minut. Snažím se nepadat ale zas tak se mi to nedaří. Jede se dost rychlo po lese, po kořenech, mezi pařezama…. Každá chyba trestá buď pádem nebo „pantem“, to bere dost sil. Chce to zvolit tempo jako na rychlejším přejezdu a snažit se jet plynule a né moc agresivně. Test končí bažinou kde je důležitá volba správné a mělké koleje. Během testu předjíždím asi 8 lidí. Další je Cross test z části na trati pojmenované po zesnulém jezdci jménem Sven Andrlein ( zahynul na ISDE v Polsku). Němci mají trať naskákanou a najetou. Naštěstí je k tomu namotané pole kde se dá jejich náskok zase dotáhnout. Test se jezdí kolem 10ti minut. Během dne dělám chyby ale snažím se vyvarovat těžším pádům.

Jako team Motoklub Chrastava jsme po prvním dnu na 13. Místě. Dušan upadl na ET a dost ho bolí žebra.

Den 2

Dnes nás čeká to samé jako první den. Začíná se prášit, počasí celkem vychází a přes den je docela teplo. ET už je rozbitý a začínám na něm dost padat. V další časovce měním přední blatník co jsem ulomil a Petr mění levou vidlici . Den probíhá podobně jako ten první ale trať je rozbitá víc a víc. Těším se na třetí den kdy se jede jiný okruh a bude to alespoň trochu rovné. Denně máme v rukách přes 250km a 8 hodin v sedle. Do časovek se najíždí od 6ti do 10ti minut. Dnes přezouvám obě gumy. S předkem se docela peru ale nakonec vše stíhám ještě s rezervou a motorku odevzdávám přezutou a natankovanou.

Den 3

Tentokrát nás pořadatel vyšle na okruh kolem známého Zschopau. Přejezd 55km skoro jen po asfaltu není moc záživný. Ráno a pak odpoledne je docela zima. Jedu v bundě a neoprénových rukavicích. První TC je v areálu fabriky MZ. Odtud jedeme lesem, prudký sjezd, 2 velké výjezdy které jsou lemovány stovkama lidí. Němci fandí jak to jen jde a ukazují správné koleje. Fanoušci jsou opravdu na úrovni a jsou féroví ( oproti polákům :-) ). Jsme na ET který je natažen na navážce, louce a lomu. Jezdí se kolem 9 minut. Jsou zde umělé překážky, odskoky, lavice. Dále pokračujeme na ET který je celý v jehličnatém lese, z části se jede po cestě kde se prováděla těžba a jsou tu popadané větve. V prvním výjezdu je to spíše o štěstí. Tuším že jsem tam měl asi 6 lidí co leželi nebo tlačili ale vždy jsem je objel bez zaseknutí. Samozřejmě jsem se zase nevyvaroval pádům. Na konci kola přijíždím do cros testu nataženým na strništi. Jsou nahrábnuté tobogány do kterých se dá krásně opírat. Tuším že se mi povede čas kolem 12. Místa absolutně v klubech. Podobně probíhá druhé kolo a u večeře koukáme na výsledky. Poskočili jsme na 10. Místo v klubech. V C3 jsem průběžně na 9.místě. Začíná pršet….. a sakra :D

Den 4

Celou noc pršelo a tak zrušili první CT na spojovačce. V kolejích stojí voda a je dost potrhané mlíko. Trophy, Junior Trophy a ženský si ho ale zajedou na čas na konci dne. Zůstaly časy A takže se musí pospíchat a nezakufrovat ve výjezdu. Lidi začínají chytat tvrdé minuty ale Motoklub Chrastava jede bez penalizace. Dušana už dost bolí žebra a tak raději zvolní. S Petrem jedeme podobné časy celý den ale na druhém měřeném ET přede mnou popadá dost lidí ve výjezdu a tak musím potlačit přes díry před kořenama. Jsou tu i diváci z ČR co ukazují průjezdné koleje. Díky. Pod výjezdama se čeká fronta než pořadatel vytahá lidi před náma. Naštěstí vše vyjíždím napoprvé tak šetřím síly. Dnešek byl docela náročný a jen dobře že nepršelo celý týden :-)

Poskočili jsme v klubech na 9. Místo průběžně.

Foto a komentář k 5. a 6. dnu během tohoto týdne..